Veelgestelde vragen
PRODUCTEN
Van welke rassen kersen worden de producten gemaakt?
Fruitteeltbedrijf Van Randwijk is specialist in het telen van zoete kersen in de Hoeksche Waard. Hier worden in de Mariapolder in Strijensas (aan het Hollands Diep, nabij Dordrecht) wel 20 rassen geteeld, zie ook www.hollandsekersen.nl. Van vroege tot late, ieder met haar eigen bite, smaak en formaat. De grootste rassen zijn de Kordia en Regina, maar ook Burlat en Merchant. Van al deze rassen wordt sap geperst voor de kersensap en kersenwijn, en gepureerd voor de kersenjam en kersensaus.
Zijn kersen gezond, en welke werking hebben ze?
De Hollandse kersen uit Strijensas zijn zoete kersen, en hierdoor verrukkelijk van smaak. Ook de kersenproducten zijn dus zonder enige toevoeging van zichzelf al heel zoet. Er zijn ook rassen in de categorie zure kersen, maar deze zijn minder lekker. De rode stof in kersen heet Anthocyaan en heeft een ontstekingsremmende werking. Lees meer op de pagina In het Nieuws.
Is de teelt biologisch of in ieder geval duurzaam?
We telen onze kersen met respect voor de natuur. Helemaal biologisch telen is wat ons betreft niet haalbaar om te komen tot een product zoals we die nu hebben. Zodra de kersen beginnen te verkleuren gaat er doek over de bomen middels een speciaal overkappingsysteem. Het doek beschermt de vruchten tegen regen, hagel en vogels waardoor de kersen minder bespoten hoeven te worden tegen rotting. Op deze wijze kunnen we milieuvriendelijker telen, en er kan bovendien rekening worden gehouden met nuttige insecten zoals oorwormen en lieveheersbeestjes. We sparen deze beestjes dus zoveel mogelijk. Daarnaast kunnen de kersen uitgroeien omdat de regen er niet direct op kan komen. Dit komt de grootte en de smaak van de vruchten ten goede.
Hoe lang zijn de kersenproducten houdbaar?
Kersensap | : 2 jaar na productie; altijd bij levering nog minimaal 6 maanden |
Kersenwijn | : 5 jaar, opgeteld bij het jaartal dat op de fles vermeld staat |
Kersensaus | : 1 maand (minimaal) |
Kersenjam | : 1 maand (minimaal) |
BESTELLEN
Moet ik me inschrijven om te kunnen bestellen?
Nee, u hoeft zicht niet in te schrijven. Het blijft heel eenvoudig: plaats artikelen in uw winkelwagen, en reken eenvoudig af via iDEAL, Paypal, CreditCard of door vooraf over te maken. U kunt de bestelling ook afhalen bij ons magazijn in Strijen (ZH).
Hoe kan ik een bestelling wijzigen?
In uw winkelwagen kunt u het aantal wijzigen, of met het kruisje voor het artikel het product verwijderen. Heeft u de bestelling al definitief geplaatst, neem dan contact met ons op (078- 676 0313).
Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?
Het wachtwoord kunt u als volgt wijzigen:
- Ga bovenaan de pagina naar Mijn account.
- Bent u ingelogd, kies dan eerst voor Uitloggen.
- Vervolgens kiest u hier onder Mijn account voor wachtwoord vergeten.
- Vul nu uw e-mailadres in die gekoppeld is aan het account.
U ontvangt nu een e-mail met daarin een link om uw wachtwoord te resetten.
Ik woon in België. Hoe kan ik het beste geleverd krijgen?
Onze producten kunt u veilig geleverd krijgen in België dankzij speciale fles-verpakkingen en goede afspraken met onze vervoerders.
VERZENDING - opties:
België - Standaard (1-2 werkdagen) PostNL Pakketdienst
o verzendkosten <20kg 12,50 EUR
o verzendkosten >20kg 20,00 EUR
o boven 150 EUR gratis verzending
Afhalen - magazijn in Strijen (nabij Dordrecht)